Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2005, 15:20   #106
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

[quote=Alexander Hartmans]
Citaat:
Dat kan ook een zienswijze zijn, doch zie ik het anders, als voortplanten om het soort in stand te houden, net als andere soorten is daar een verschil tussen, wij als soort, het denkende en handelde organisme, dat, naar mijn inziens evolutionair geestelijk is mislukt. Kijk maar eens de wereld in en zie hoe de mens door eigen toedoen zich in allerlei bochten wringt om te overleven. Dat anderen misbruik maken van anderen om er zelf beter op te worden. Dan heb ik het niet alleen over geweld, corruptie, onderdrukking, oorlogen en godsdienstwaanzin, maar over de menselijke geest. Door het een rookworst voor te houden, wringen de meeste onder ons in allerlei bochten in de hoop gelukkig te worden en dat het ongevraagde leven zin heeft. Zie ik het zwart of wit? Neu, dat denk ik niet. Het echte leven is niet dit leven, de onvolkomen nutteloosheid, zonder reden is dit leven zonder doel (filosofisch bekeken dan). We kunnen dan wel allerlei prachtige leefsystemen bedenken, maar dat is het ophouden van de schone schijn. Ik heb geen angst voor dit leven of de dood, want ik begrijp heel goed hoe systemen werken, omdat die systemen ons doel en houvast geven in dit leven
Laten we dan proberen het beste systeem te ontwikkelen ..... een zo stevig mogelijke schakel te zijn voor de volgende generaties en dit niet enkel voor onszelf maar voor anderen.
Het leven is een moment dat je moet beleven zo goed mogelijk voor jezelf en voor anderen.
Een broze evenwichtsoefening tussen je eigen geluk en dat van de anderen, de gemeenschap.
Misschien wel 'THE HUMAN DREAM' ......wie weet ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 februari 2005 om 15:23.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden