Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2020, 08:24   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Niets wijst er op dat we dat hier ook krijgen!

Ziende blind ben je

Citaat:


ik had het niet over onbeperkte vrijheid.
Een overheid laten bepalen wat we mogen geloven , ja dan gaan we echt lijken op bepaalde moslim landen.
De overheden bepalen wat je mag en wat niet.

Citaat:

Hoezo de islam toelaten? , thuis toe te laten?
Je mag hier geloven wat je wilt .
Dwang toepassen is hier plotseling weer niet ok.
Thuis is nog net de enige plaats waar je het niet opgedrongen word.

En nee, je mag hier niet geloven wat je wil.
Je mag hier enkel geloven in de doorde overheid erkende geloofsovertuigingen.


Citaat:


En pakweg 70 jaar geleden ontstond het besef dat oorlogsvoering en geweld een slecht idee was en in de toekomst zou zorgen voor selfdestruction vanwege de komst van kernwapens. Pas toen begon de welvaart hier, en kregen burgers meer vrijheden.

Wij kennen hier al sinds 1944 een betrekkelijke vrede en rust.
Oorlogen voeren we buiten onze grenzen en liefst zonder dat er van onze eigen soldaten sneuvelen.
Hoeveel burgers er sterven door onze oorlogen daar liggen we niet van wakker.
Die oorlogen brachten ons immers welvaart en zorgden voor technische ontwikkelingen.

En de westerling denkt dat hij vrij is, maar niets is minder waar.
Hij is juist de slaaf van zijn luxe, van zijn bekrompenheid, van zijn vals schuldgevoel, van zijn medelevendheid, van zijn godsdienstige achtergrond, van zijn media, zijn menslievendheid, ...


Citaat:


Daar klopt echt geen reet van . al die aanslagen zijn gerelateerd aan of geïnspireerd door figuren of organisaties uit moslimlanden.
Weet je dat Hamid Gul door de Britten is opgevoed en door de Amerikanen opgeleid.
Weet je dat Bin Laden werd bewapend door de VS en de UK.
Weet je dat Ruhollah Khomeini onder VK en US beheer is opgegroeid.
Weet je dat Lening in Duitsland leefde.
Weet je dat veel van de huidige kopstukken in de terroristische groeperingen een westerse opleiding genoten.
Weet je dat het meeste geld van die groeperingen uit het westen komt.
Weet je dat de meeste van die groeperingen hun geld op westerse banken staat.

Maar hoe zouden al die figuren en organisaties hier aanslagen kunnen plegen als er hier geen voedingsbodem is voor hun idiologie?


Citaat:

U vind de straffen hier te laag.
Ook weer terug naar vroeger , of naar derde wereld landen /dictaturen waar enorme straffen worden gegeven.
't Ja, er zal wel een reden zijn waarom de Buitenlanders processen voeren om hun straffen in Westerse gevangenissen te mogen uitzitten en waarom ze processen voeren om door westerse rechtbanken vervolgd en veroordeeld te worden.





Citaat:
Ik ben niet bereid om mensenrechten aan de kant te gaan schuiven, vrijheden te beperken en overheden meer macht te geven vanwege angstvisioenen over de islam hier. Ik ben niet zo'n "Govern me daddy " figuur.
Maar je bent er wel voor te vinden om westerse jonge meisjes te verbieden in minirok en topje met losse haren door onze westerse steden te wandelen.
Maar je bent er wel voor te vinden om onze westerse jongeren de helft van hun loon uit arbeid te ontnemen om gelukszoekers te kunnen onderhouden.

En mensenrechten zijn door overheden opgedrongen zaken.
Die onbeperkt blijven verdedingen zonder rekening te houden met onze rechten, maakt je juist tot zo'n "Govern me daddy " figuur.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden