Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Ik word volgend jaar 60, als het goed is.
Ik ben in 2012 door de rechtbank invalide verklaard, na een paar jaar procederen tegen het FOD, ik kan niet meer werken.
Daar waren ook grappige momenten bij, zoals het medisch verweer van de FOD dokter, die beweerde dat ik geen invalide was omdat ik bij de VDAB ingeschreven stond, wat gewoon een leugen was om te beginnen, omdat de psycho-sociale dienst van de VDAB mijn dossier afgesloten had vermits ze voor mij niets meer konden doen. Volgens die mensen kan ik ook niet meer werken.
Je hoort dan de rechter tegen de advocaat van het FOD uitleggen dat al dan niet ingeschreven staan bij de VDAB niet bepaald of dat iemand wel of niet invalide is.
Het medische onderzoek zelf van de FOD dokter bestond uit een paar vragen zoals, hebt u thuis een douche, kan u een biefstuk bakken en hebt u al eens naar een film gekeken op een computer. Met andere woorden, een farce in plaats van een onderzoek.
De diagnose van mijn huisarts en mijn psychiater werden door de FOD dokter van tafel geveegd, omdat, in haar eigen woorden, ze de diagnose niet begreep.
Was een lijdensweg eerlijk gezegd. Het FOD gaat vanaf dag één dwars liggen en lacht u vierkant uit.
|
Je bent dus psycho-sociale mindervalide.
Dat is geen reden om niet te kunnen werken,
99% van onze politici zijn psycho-sociale mindervalide.
80% van de cipiers in de gevangenissen en asielcentra zijn psycho-sociale mindervalide.
95% van het personeel van de NGO's zijn psycho-sociale mindervalide.
50% van de vrachtwagen chauffeurs zijn psycho-sociale mindervalide.