Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2020, 19:51   #162
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vlamingen stellen zich ieder jaar meer en meer open jegens Nederland, maar we blijven Vlamingen. We kijken ook voornamelijk naar onze eigen televisie (al luister ik vaker Nederlandse radio als grensbewoner, ik kijk wel vaker Vlaamse televisie). Ik luister ook Vlaamse radio en kijk ook Nederlandse televisie hoor. De regionale omroep die ik het vaakst beluister is een Nederlandse, Omroep Zeeland. Dat komt omdat ik een close band heb met die provincie.

Ik verwacht dat Vlamingen hun complexen jegens Franstaligen ook gaan verliezen de komende jaren. Misschien zal dit België terug gaan versterken of leiden tot de splitsing of geheel België fuseert met Nederland terug. Allemaal moeilijk te voorspellen nu. België was historisch inderdaad zeer éénzijdig Frankrijk gericht en is dat bij bepaalde elites nu nog. Nu is het eerder zowel naar Nederland als Frankrijk gericht, nu Vlamingen meer en meer ontvoogd geraakt worden (een mentale evolutie meer, vandaag de dag).

Vergeet vooral niet dat ook Walen complexen hebben jegens Vlamingen. Er heerst het geloof dat ze geminacht worden door Nederlandstaligen wegens hun zwakke economie.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 oktober 2020 om 20:03.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden