Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2020, 11:47   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bart De Wever begrijpt verplichte sluiting van restaurants niet: “Ik geloof niet dat zij een haard van infecties zijn”!

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201018_93437721
HBVL 18-01-2020

Bart De Wever heeft weinig begrip voor de beslissing van het Overlegcomité vrijdag om alle restaurants in het land te sluiten. “Ik geloof niet dat zij een haard van infecties zijn”, aldus de burgemeester van Antwerpen bij VRT NWS.
“Ik betreur de sluiting van die restaurants heel erg, voor mij had dat niet gemoeten”, zegt De Wever. “Cafés en feestzalen, daar discussieer ik niet over. Maar restaurants, dat geloof ik persoonlijk niet. Ik ben in contact met veel restauranthouders. Ik voel dat de verontwaardiging groot is, en dat men de legitieme vraag stelt: ‘Waarom hebben we al die investeringen en al die moeite gedaan? Net nu we opnieuw beginnen te draaien, krijgen we de kous op de kop, terwijl niemand kan aantonen dat we een haard van infecties zijn.’ Ik geloof dat ook niet: ik ga wel eens op restaurant, en zie hoe zorgzaam ze dat doen. Het is dood- en doodjammer.”

De beslissing werd wel genomen in het Overlegcomité, waarin alle regeringen van ons land vertegenwoordigd zijn. Dus ook de Vlaamse regering van Jan Jambon (N-VA). “Maar je moet compromissen maken met het federale niveau en de andere regeringen”, aldus de N-VA-voorzitter. “Ik kan alleen maar hopen dat het na die vier weken ophoudt.”

Tja, onzen dweil kon waarschijnlijk weinig of niets inbrengen tegen de Waalse overheersing.
En de Vlaamse regering, de Vlaamse regering heeft maar 1 stem in het overlegcomité.
De Wever is een vervelende flipfopper. De ene keer is het niet genoeg en de andere keer is het teveel.

De Wever is ook de dictator die de avondklok in Antwerpen wou instellen.