Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
Weet je, ik volg de franstalige TV en bij heel dat coronagedoe met Wilmes waren het, vreemd genoeg, steeds weer en opnieuw de Vlamingen die van dienst waren als er besluiten moesten genomen worden... De grote francofonie bleef braaf op de achtergrond en wachtte af...
Natuurlijk dat er fouten gemaakt werden en natuurlijk dat het daarna gemakkelijk was om die op Vlaamse rekening te zetten...
Maar zeg mij eens wat hebben zijzelf al als oplossing naar voren gebracht???
Vorige week een programma gezien van De Borsu over de ouderlingentehuizen en de aanpak van Wallobrux tijdens de coronacrises...
Vreemd he, maar steeds weer en opnieuw werden er bij hen, niet in Vlaanderen zware fouten gemaakt en was bij hen de toestand steeds weer en opnieuw, dikwijls door eigen tekortkomingen en te laat optreden, bij hen steeds nadeliger...
En u wil mij nu doen geloven dat Vlamingen beginnen in te zien dat ze beter zouden zijn met la Belgique...
Moest dat zo zijn dan kan ik dat enkel maar op de kaart van de anti-Vlaamse indoctrinatie van onze officiële leugenpers schrijven...
|
In Wallonië en het BHG zijn de WZC vooral overheidsinstellingen, in Vlaanderen privé instellingen.
De privé instellingen namen vaak al maatregelen voor de overheden er aan dachten dat er maatregelen moesten genomen worden.
Hierdoor ontliepen de privé instellingen de dans.
Vanaf het ogenblik dat Antwerpen terug stijgen vertoonde schakelde de privé instellingen terug over op een strenger beleid.
En dat de Vlaamse politici tijd hadden en name om het op de Franstalige TV-zenders uit te leggen is niet moeilijk.
Daar zitten geen kiezers van hen.
In Vlaanderen lieten ze het over aan de virologen, zodat er door hun kiezers niet naar hen kon gewezen worden.
De Vlaamse politici in de Vlaamse regering die schoven alles af op de federale regering.
Zelfs de beslissingen over de aankoop en verdeling van test en beschermingsmateriaal voor de WZC, die 100% de verantwoordelijkheid van de gewesten zijn.