Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2020, 22:10   #289
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is nochtans de realiteit.

Hoe erg moslimextremisme is, hoe verwerpelijk het ook is, het is allemaal klein bier tegenover de grote georganiseerde rassenhaat van de 30-40'er jaren.

Nationalisme, mijn beste, zoekt altijd een zondebok. De moslims, en de kleine minderheid die extremistisch is, is een fantastische zondebok. Een aanslag ? Poef, gratis propaganda voor extreem rechts. De grote zegen die het VB en de NVA hebben, is het feit dat er moslims wonen in Belgie. Het is de reden van het bestaan van die twee partijen.
Die kleine minderheid heeft dan wel heel veel macht. in Afghanistan alleen al lopen er ettelijke honderdduizenden rond, en niet alleen van de Taliban, die met verve hun extremisme etaleren.
In Saudi-Arabië, Pakistan, Soedan, Somalië en Iran (om er enkele te noemen) hang je naast homofilie ook voor blasfemie.

Daar is extremisme zelfs niet sektarisch of subversief, daar is het staatszaak.

Er kunnen eindeloos voorbeelden worden gegeven over de intolerante inherentie van die religieuze hersenverlamden dat het eigenlijk simpelweg misdadig ridicuul is om dan af te komen met de riedel "een kleine minderheid".

De eerste moslim was een moordende, plunderende, slavernij bedrijvende misdadiger.
Zijn 1,5 miljard volgelingen zijn volgens onze cultuurrelativerende negationistische progressieven in heel geringe mate extremistisch.

Maar als je vandaag komt zeggen dat Joseph Kony een toffe pee is, dan komen de mannen in witte pakken je in een dwangbuis afvoeren.

Wat is het verschil?

Ziet dat stelletje dociele castraten dat spagaat écht zelf niet in?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 oktober 2020 om 22:12.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden