Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2020, 23:41   #1648
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Nochtans zei je dat ik er pas 'later' mee gekomen was, wat dus niet zo is. Het is niet omdat je kronkelt als een slang, dat het niet opvalt.
ah de volgende poging..pakt niet hoor

Citaat:
En uiteraard hebben o.a. testosteron en oxytocine een impact op het gedrag. Dat wordt door geen zinnig mens ontkend, evenmin dat vrouwen vooral verbaal de cohesie in gezin en groep verzorgen etc. (Overigens is het in dat opzicht misleidend wanneer men zegt dat 'vrouwen beter leren': dat gaat dan vooral om reproductief leren, het kunnen 'doen zoals het hoort' en inhouden gedisciplineerd overnemen.)
Ge goot weer van alles op een hoop
De verschillen waarover ge het hebt ontken ik niet noch de manier waar mannen en vrouwen kwa 'processor' anders werken.

NOGMAALS het ging over jouw claim dat mannen competiever, logischer, ect zouden zijn
Tal van onderzoeken tonen aan dat dat helemaal niet zo is maar dat we dat zo ervaren als maatschappij
Bv
Logica....wat denkt ge van wiskunde ?
Awel vrouwen scoren nét iets minder goed dan mannen ( in 43% van de onder zoeken kwamen ze er beter uit )
DAT onderzocht IN huidige maatschappelijke omstandigheden want ge kunt moeilijk gaan onderzoeken hoe foetussen scoren op vlak van wiskunde

Citaat:
Het is trouwens absurd te denken dat de 'traditionele' normen uit de lucht zijn komen vallen. De cultuur is daaraan blijven slijpen maar vandaag gooien we uit narcisme alles overboord.
nog zo'n dooddoener
NERGENS heb ik gesteld dat die 'uit de lucht' zijn gevallen.
En uw laatste zin spreekt weer boekdelen
Als er vroeger al ergens een zekere 'nood' aan was moet ge even moedig zijn te erkennen dat er nu veel minder ''nood' aan zou zijn

Ik zie zelfs de link niet met narcisme
Waarschijnlijk doelt ge op het feit dat het nu allemaal 'willekeur' is en dat mensen enkel doen wat ze zelf zouden wensen ipv jouw voorgespiegelde regeltjes in ere te houden
Wie is hier in godsnaam de narcist ?
"Slechte grenzen: narcisten erkennen niet dat anderen geen verlengstukken zijn van zichzelf. Anderen bestaan enkel om aan hun behoeften te voldoen. Van de anderen wordt bewondering geëist en verwacht dat ze de eigenwaarde en gevoel van superioriteit van de narcist voeden (cf. de term "narcissistic supply"). Ze worden behandeld alsof ze deel uitmaken van de narcist. In de geest van een narcist is er dus geen grens tussen hem- of haarzelf en de ander"
praha is offline   Met citaat antwoorden