Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2020, 09:47   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Klopt het aantal openstaande vacatures wel?

Ik vraag het mij af.

Ik ben sinds het begin van't jaar op zoek naar een andere job (vorige bedrijf heeft de corona-crisis niet overleefd) en dus dwaal ik wel eens door websites als die van VDAB, Indeed, Stepstone en consoorten.
Ik heb momenteel al wel een nieuwe job maar ik kijk toch regelmatig nog eens rond om een eventueel nog beter passende of interessantere vacature te vinden.

En ja hoor, jobs in overvloed lijkt het wel.

Tot je dan rond begint te bellen.

Ik heb al meermaals meegemaakt dat wanneer ik naar het interim-kantoor bel om meer informatie over een openstaande vacature ik te horen krijg dat ze bij het betreffende bedrijf op't moment niemand zoeken. Ook al staan er 3 vacatures van dat bedrijf op de website van dat interimkantoor.

"Op de moment zoeken ze daar niemand nee, 't is er vrij rustig nu."
"Hoe komt het dan dat er sinds gisteren 3 vacatures voor dat bedrijf op uw website staan?"
"Ah, dat zal een vergissing zijn..."

Ja, dat zal wel, een vergissing... Alsof er iemand bij dat kantoor 'per ongeluk' een paar vacatures aanmaakt en online zet.

Let wel: dit is echt niet omdat ik niet geschikt zou zijn voor die job want ik bel altijd vooraleer ik mijn CV doorstuur, dus ze kennen me er nog niet en kunnen dus ook niet weten of ik al dan niet geschikt ga zijn voor die vacature.

En dat maakte ik de voorbije maanden al meermaals mee.

Wat moet ik hier van denken?

Is dit een manier van interimkantoren om bij het hoofdkantoor goeie punten te scoren?
Een manier van de werkgevers om te laten uitschijnen dat er voldoende jobs zijn en dat niet-werkenden dus maar strenger aangepakt moeten worden?

Iemand met dezelfde ervaringen hier? Of met een verklaring?