Los bericht bekijken
Oud 21 oktober 2020, 19:05   #8
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Directeur Microsoft: “Democratie wereldwijd onder vuur door massale cyberaanvallen”

Over de hele wereld worden democratieën voortdurend geconfronteerd met een spervuur ??aan cyberaanvallen die geïdentificeerd, geconfronteerd en gestopt moeten worden, zei Microsoft-directeur Brad Smith vandaag tijdens een bijeenkomst van veiligheids- en defensieambtenaren.

Smith deed zijn uitspraken op het Atlantic Future Forum, de jaarlijkse handels-, veiligheids-, defensie- en technologietop tussen de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. De Microsoft-topman verwees naar Rusland, China, Iran en Noord-Korea als de landen die het vaakst betrokken zijn bij kwaadwillige cyberaanvallen op verkiezingen en het binnenlands beleid van andere landen. “We leven in een periode waarin er niet noodzakelijk oorlog is, maar die ook zeker niet aanvoelt als vrede”, zei hij. “Het is een grijze zone waarin we voortdurend cyberaanvallen zien.”

Ik dacht dat Satya Nadella de baas van Microsoft was. Ik snap dit niet goed. Vermoedelijk is dit de baas van 'n afdeling van Microsoft. Het regime in Noord-Korea is dus betrokken bij die cyberaanvallen, lees ik hier. Computers beveiligen is dus belangrijk én noodzakelijk.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden