Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2020, 11:42   #528
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
-religieuze fanatici, terroristen, misdadigers dus, kort samengevat : salafisten zoals IS en Al-Quaeda moet men verbieden, vervolgen, veroordelen, opsluiten. Nultolerantie. Indien mogelijk : nationaliteit afnemen. Indien mogelijk : uitwijzen.
Maar dat doet men niet...
Ik ben er als kiezer niets mee dat men perfect weet wat men zou moeten doen, als het daarna niet gebeurt...

Citaat:
Voor mij mag men ALLE verenigingen verbieden die salafisme prediken.
Voor mij mag de islam zijn fouten inzien en de Verlichting accepteren.
Voor mij mag Poetin stoppen met opponenten te vergiftigen...
...
Die "voor mij" is gewoon een lijstje van vrome wensen die door een ander -de beleidsmakers- zouden moeten gerealiseerd worden.
Maar die bakken er niets van.
Conclusie: mooie woorden die niets aan de realiteit veranderen, dus ook niets aan mijn stemgedrag.

Citaat:
Het is de rechtstaat die sharia for belgium heeft genekt, niet die hoop roepertjes van langs de zijkant.
Neen, het zijn de aanvallen op het klotekalifaat, met het ineenstorten van IS als gevolg, en dus de aantrekkelijkheid van het discours van haatbaarden tot gevolg.
Maar let op, ze voelen zich nu weer aangetrokken tot andere haatbaarden die nog radicaler zijn.