Ik blijf erbij dat we moeten gaan naar een nationale lockdown. Het kan mij ook niet schelen dat het overgrote deel van de mensen van mijn politiek kleur (nationalisten) tegen een lockdown zijn. De gezondheid van de mensen primeert.
Als je vergelijkt met andere landen zijn de coronacijfers in België dramatisch slecht, bij de slechtsten wereldwijd. Als er dan nog niet de nodige drastische maatregelen genomen worden weet ik het ook niet.
Men verwijst naar de mentale gezondheid van mensen, maar dat is ondergeschikt aan de fysieke gezondheid. Depressie door lockdown kan je behandelen met antidepressiva of kalmeringsmiddelen, als je longen kapot zijn door het corona virus is er geen behandeling mogelijk.
Een lockdown is ook een vorm van solidariteit met de mensen die daar dag in dag uit in de zorg moeten werken met een virus dat potentieel dodelijk is en waarvoor nog geen deftige behandeling bestaat.
De geschiedenis zal vernietigend zijn voor de regering Wilmes en ook voor de regering Decroo als ze niet binnen de week overgaat naar een nationale lockdown.
|