Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian
Ja ge vat het goed samen, ge hebt uw positie ingenomen. Wat ge sinds het innemen van die positie doet, is in alle data bevestiging zoeken dat uw positie juist is, niet die positie uitdagen. Da's niet kritisch denken.
|
Om hier nog eens op terug te komen, mijn positie was heel gemakkelijk te falsifieren:
1) in landen die geen maatregelen namen, gigantische hoeveelheden doden (Ferguson voorspellingen die uitkwamen, bvb 96 000 doden in Zweden), zware rellen en onrust, ineengestorte maatschappij
2) in landen die wel iets deden, laag dodental en vooral: met "lichte, permanente" maatregelen die de maatschappij grotendeels normaal laten functioneren, het aantal besmettingen laag houden voor onbeperkte tijd, normaal functionerende maatschappij, iedereen grotendeels tevreden
3) het presenteren van een vaccin dat zelfs die lichte maatregelen kan laten opheffen op het einde van zo een periode die zo goed als geen maatschappelijke impact heeft gehad.
Maw, indien men met lichte maatregelen erin was geslaagd om GEEN tweede golf te hebben, en indien in niet-lockdown landen men gigantisch veel meer doden zou gehad hebben en/of zware tweede golven, dan was ik in het ongelijk gesteld. Dan was mijn positie dwaas en naast de kwestie geweest, en was ik een gevaarlijke zot die domme dingen gezegd had.