Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2020, 09:52   #71
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat lijkt me toch wat overdreven. In China - buiten de provincie Wuhan - hebben ze eigenlijk niet meer dan een handvol gevallen gehad. In Japan, Australië, Nieuw-Zeeland, ... heeft men het tot hiertoe ook behoorlijk goed kunnen buiten houden. In Japan zelfs zonder draconische maatregelen. Op een eiland zal dat uiteraard eenvoudiger zijn dan hier. Ook in Afrika vallen de cijfers heel goed mee. Of dat blijft lukken totdat iedereen een veilig vaccin heeft gekregen, dat kan ik uiteraard niet voorspellen, maar samen is dat toch een behoorlijk stuk wereld.

Zelfs in Europa is de toestand in Duitsland en Noorwegen bijvoorbeeld goed onder controle. Maar in het grootste deel van Europa is die strategie wel compleet mislukt.
We moeten echt ophouden met naar China te kijken. Je kan hun informatie gewoon niet vertrouwen. Idem ditto voor Afrika. Hoeveel wordt daar getest ? Mensen sterven daar routinematig zonder ooit in contact te komen met de zorg en ik kan mij niet inbeelden dat de klinieken daar tijd of middelen besteden aan het haarfijn uitpluizen van welke patienten nu Covid hebben. Niet vergelijkbaar dus.

Nu Japan, Australië en Nieuw Zeeland, daar kan je iets uit leren. Maar je zegt het zelf. Het hebben het virus niet verslaan, ze hebben het buitengehouden. Dat kon omdat het eilanden zijn die wat later dan de rest met het virus werden geconfronteerd. Voor ons is het te laat om te doen wat zij gedaan hebben. Het virus zit overal.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden