Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Tesla geeft tot 8 jaar garantie.
|
Bovendien gaat het meestal niet over kapotte onderdelen, als ik dit hieronder tussen de regels lees.
# Klachten over te weinig rijbereik enzo, waar heb ik dat nog gehoord? Bij ICEs die teveel zuipen?
# Klachten "over autopilot" ook nog lol, wat denken die Nederlanders eigenlijk waarvoor autopilot staat?
Tesla Claim LOL is nog altijd verwoed verder aan het zoeken naar Tesla-eigenaren die willen klagen, er zijn er ocharme 119 gevonden in heel Nederland. lol.
- Hoeveel Teslas rijden er ondertussen in Nederland?
- Zoals in de NL-reacties hieronder te lezen zal dat niets worden.
- Ook als de klachten (zeer wslk) verloren worden tegen Tesla, de grote winnaar is altijd de stichting Tesla Claim, of meneer Suurbier?
- Heel raar dat enkel "Nederland/ Stichting Tesla Claim" zo Tesla-klagers tracht te ronselen. Alsof in de vele andere landen niet dezelfde Teslas - met hun typische eigenschappen- uit Fremont rijden. Daarbij zal het meestal over oudere Tesla S en X gaan, die worden zelfs in eigen land (Tilburg) geassembleerd.
- en niet ontoevallig is de garantieverlener voor gans Europa ook gevestigd in Amsterdam.
Titel is deze keer nagel op de kop,
reacties zijn treffend, nuchtere Nederlanders lachen ermee
Citaat:
https://www.autoblog.nl/nieuws/zovee...p-tesla-183964
Zoveel Nederlanders zijn boos op Tesla
Maandag maakte een Nederlandse stichting bekend Tesla keihard aan te willen pakken, zoveel Nederlanders hebben zich er inmiddels aangemeld.
Achterbumpers die wegvliegen, deurgrepen die niet meer naar buiten komen, elektromotoren die binnen een paar jaar meermaals vervangen moeten worden. Tesla heeft binnen korte tijd flink weten te groeien, maar die groei gaat niet zonder groeipijntjes. Ook in Nederland zijn er de nodige klachten om de elektrische auto’s, daarom kondigde een stichting eerder deze week aan om het autobedrijf eens goed aan te pakken. Woordvoerder Sieger Suurbier van de stichting – Tesla Claim – was vandaag bij de BNR Nationale Autoshow om uit te leggen wat ze nou precies willen van Tesla en hoeveel aanmeldingen ze inmiddels hebben.
Om te beginnen met het eerste: wat wil Tesla Claim nou van Tesla? Willen ze geld zien of een nieuwe auto, of wat? Nou, het schijnt dat ze dat zelf ook niet helemaal weten. Dat klinkt misschien wat vreemd, maar dat is logisch uit te leggen. Ze zijn namelijk pas sinds deze week op zoek naar andere benadeelde klanten. Nu zijn ze aan het inventariseren wat al de klachten van die klanten zijn, waarna ze pas kunnen bepalen wat ze willen doen.
“Je moet je altijd afvragen wat redelijk is om te vorderen”, zegt Suurbier. “Je kan niet zomaar zeggen dat je heel veel geld wil. Maar als je zegt dat de motor of de achteras keer op keer stuk gaan, dan zou je misschien wel kunnen vragen om de overeenkomst te ontbinden, of een geldbedrag te vorderen. Maar dat weten we pas als we de klachten hebben gebundeld.”
Sinds het starten van Tesla Claim heeft de stichting nu 119 Nederlanders gevonden die mee willen doen. En uit die klanten blijkt dat het volgens Suurbier ‘veel bonter’ kan dan hij zelf had verwacht.
Zo spreekt hij over een klant die een Tesla Model S 90D kocht. Destijds betekende het cijfer achter de S, hoe groot je accupakket was. Dus iemand die een 90D kocht, verwachtte een accupakket van 90 kWh. Kennelijk bleek dat toch een stuk minder te zijn. “Volgens een nameting zat er maar een 78 kWh-accu in”, zegt Suurbier.
Andere voorbeelden zijn kapotte aandrijfassen, deurhendels die niet meer naar buiten gaan, abrupt remmen op de snelweg door de Autopilot, ga zo maar door. Daarbij gaat het niet alleen om de ‘oudere’ auto’s als de Model S en Model X, ook Model 3-klanten hebben zich bij de stichting gemeld. Een deel van de klachten gaat daarnaast over de actieradius van de Tesla’s. Die zou ‘tot vijftig procent minder zijn’ dan waar de autofabrikant mee adverteert. Het is echter maar de vraag in hoeverre Tesla Claim hiermee naar de rechter kan stappen; Tesla adverteert immers met door de overheid geteste WLTP-cijfers.
Suurbier verwacht binnen drie maanden met de rechtszaak tegen Tesla te kunnen starten, afhankelijk van hoeveel klanten zich bij de stichting melden. De stichting krijgt 35 procent van het mogelijke compensatiebedrag. Mocht Tesla winnen, dan moeten de deelnemers 500 euro per deelnemer betalen.
Maandag maakte een Nederlandse stichting bekend Tesla keihard aan te willen pakken, zoveel Nederlanders hebben zich er inmiddels aangemeld.
Achterbumpers die wegvliegen, deurgrepen die niet meer naar buiten komen, elektromotoren die binnen een paar jaar meermaals vervangen moeten worden. Tesla heeft binnen korte tijd flink weten te groeien, maar die groei gaat niet zonder groeipijntjes. Ook in Nederland zijn er de nodige klachten om de elektrische auto’s, daarom kondigde een stichting eerder deze week aan om het autobedrijf eens goed aan te pakken. Woordvoerder Sieger Suurbier van de stichting – Tesla Claim – was vandaag bij de BNR Nationale Autoshow om uit te leggen wat ze nou precies willen van Tesla en hoeveel aanmeldingen ze inmiddels hebben.
Reacties
padoempats zegt 23 oktober 2020 om 17:05
“De stichting krijgt 35 procent van het mogelijke compensatiebedrag. Mocht Tesla winnen, dan moeten de deelnemers 500 euro per deelnemer betalen.”
Schitterend, de stichting wint altijd!
crepito zegt 23 oktober 2020 om 17:33
@padoempats: Toen ik dat las wist ik genoeg. Kansloos ook dat range argument
dutchdriftking zegt 23 oktober 2020 om 17:37
@padoempats: Het klinkt als een ouderwets Amerikaanse massaclaim.
Helemaal met die 35% regeling.
mashell zegt 23 oktober 2020 om 17:58
Het zou natuurlijk fantastisch zijn als Tesla nadat ze de zaak gewonnen hebben (dat lijkt me voor de hand liggend) de stichting aanklaagt voor veroorzaakte reputatie schade en precies 500 * het aantal klagers eist.
mp014 zegt 23 oktober 2020 om 20:05
@padoempats: inderdaad er gaat hier maar 1 echte echte winnaar zijn! Dhr Suurbier
noodlesoup zegt 23 oktober 2020 om 21:21
@padoempats: Dit soort stichtingen gaan niet om klantbelang, maar om geld. Sommigen maken het berg bont. Zo was er een stichting tegen woekerpolissen die doodleuk zelf op de pc hooftstraat bivakkeerde.. Mensen moesten ook behoorlijke percentages afdragen en vooraf een soort inschrijfgeld betalen.
grasvreter zegt 23 oktober 2020 om 17:09
Haha die actieradius wat een onzin. Als je goed anticipeert en niet de hele tijd 140 rijdt of telkens remt en weer optrekt is het opgegeven verbruik gewoon te halen. Bij iedere auto. Geen enkele fabrikant gaat zeggen: we hebben een petje met 6 redbull achter de kiezen en een minderwaardigheidscomplex in onze nieuwe crossover gezet, het te verwachten verbruik is 1 op 8.
Voor de rest, gebreken horen opgelost te worden, dus ik wens ze succes en hoop dat benadeelde klanten geholpen gaan worden.
|