Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
Ik had de andere tekst kunnen schrijven als titel, die van het nieuwsbericht zelf maar dat waren teveel karakters.
Zoals ik al schreef heb ik er géén idee van of het waar is of niet wat men geschreven heeft daarom ook fact-checking.
|
Dat is flauwekul. Als je van iemand geen commentaar vindt op een gebeurtenis dan ze je maar dat ‘ze geen medeleven wil betuigen’.
Je kan evengoed zeggen dat ‘ze de moord niet goedkeurt’.
In het Knack artikel dat je citeert staat:
Citaat:
'Het klopt dat ik deze keer niet publiek mijn medeleven heb betuigd', zegt Meyrem Almaci. 'Het is ook niet zo dat je als politicus altijd moet reageren op een gebeurtenis, hoe vreselijk die ook is. Maar laat het duidelijk zijn dat ik, als mens en als partijvoorzitter, deze barbaarse daad veroordeel, net zoals ik alle uitingen van geweld verafschuw, uit welke hoek die ook komen. Het is mijn overtuiging dat een leerkracht die zijn leerlingen kritisch wil leren denken, alleen maar steun en respect verdient. Daarom heb ik trouwens de speech die de Franse president Emmanuel Macron hield tijdens de hommage aan Samuel Paty geretweet.'
Almaci benadrukt ook dat niemand haar expliciet heeft gevraagd om haar medeleven te betuigen, en zij het dus ook niet heeft geweigerd, zoals in de Facebookpost wordt gezegd.
|
Haatdraad en leugens.