Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207
drogreden vals dilemma
een vaccin komt er, dat staat vast
|
Wat heeft een vaccin daar nu mee te maken ? Dat vaccin gaat fundamenteel niks veranderen en komt pas nadat gans deze discussie allang achter de rug is. De vraag is immers niet wat we binnen een jaar gaan doen als dit vaccin ter beschikking zal staan, maar wel wat we in de komende maanden gaan doen. Gaan wij er in de komende maanden in "slagen" om de groepsimmuniteit te vermijden ? Denk je dat echt ?
Denk je echt dat we de kosten uitgegeven voor een covid-19 dode op gelijk niveau zullen gehouden hebben als de kosten voor een kankerdode ?
Citaat:
dit virus zal de maatschappij veranderen. gij kunt daar niets aan doen.
|
En dat was nergens nodig voor. De reactie op dit virus gaat inderdaad de maatschappij veranderen, en in een bijzonder slechte zin.
Citaat:
er zijn talloze Aziatische landen die het aanzienlijk beter doen als wij. Het enige Europese lad dat ginder echt heeft opgelet zal Duitsland zijn.
|
Duitsland is een van de snelste stijgers van Europa nu. Waar zit hun voordeel ? Denk je dat de Duitsers van "maatregelen" verlost zijn ?
Citaat:
ok, daar is het virus ook ngo, daar zijn ookngo opflakkeringen, ...
dus zullen ze het in jouw wereldbeeld ook nog steeds slecht doen
|
Men doet het in mijn wereldbeeld enkel slecht als men meer uitgeeft om een convid dode te vermijden dan om een kanker of griep dode te vermijden. Ik zie immers niet in wat zo een covid dode meer waard maakt.
Wat voor mij telt is het minimum aan impact op de mensen die leven. Het aantal doden is daar enkel maar secundair aan, vooral als het kleiner is dan de grootte-orde van het aantal doden dat "normaal" is.
Het is totaal van de pot gerukt om, voor een "half jaar extra normale doden" een maatschappij een half jaar of langer te terroriseren en de 99% van de mensen die hier geen zware last van hebben, ambras aan te doen.