Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2020, 14:16   #180
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Voor zover ik weet is het griepsvirus er nog altijd... alhoewel het al eeuwenlang meegaat...
Dus, zelfs met groepsimuniteit, wie garandeert jou dat dat virus terug gaat verdwijnen, dat het niet gaat muteren en in andere vormen opnieuw veel schade gaat aanrichten???
Groepsimmuniteit wil NIET zeggen dat het virus verdwijnt. Het wil enkel zeggen dat je geen grote golven meer krijgt, dat er geregeld zieken zijn en doden, maar geen zware pieken.

En dat er een nieuwe ziektekiem kan komen is uiteraard ook zo.

Het punt is dat een vaccin dat ook niet gaat doen hoor. Als ziek worden de ziektekiem niet elimineert, dan doet een vaccin dat ook niet - zie griep.

De vraag is gewoon hoe lang we nog onnozel gaan doen om het onvermijdelijke willen te vermijden. Want we gaan dat niet vermijden, en ondertussen maken we wel veel andere schade. Veel jongeren die totaal geen last hebben van dit spul worden in hun pret en bezigheden zwaar belemmerd bijvoorbeeld. Hoe lang gaan we dat nog doen ?

Citaat:
Voor mij moet men elke opflakkering onmiddellijk daar waar de opflakkering ontstaat, en dus niet algemeen, aanpakken om verdere uitbreiding tot desastreuze cijfers te voorkomen...
Men heeft dat geprobeerd en dat lukt niet. Voor mij moet men zich dat gewoon niet aantrekken. Wordt men ziek, en gaat men dood, dan is dat alsof men een kanker zou opgedaan hebben en dood gaan. Veel anders is dat niet, behalve wat rapper misschien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden