Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2020, 07:09   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Het was maar een grapje (agente die Hitlergroet bracht)

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201026_92165132

Blijkbaar beseft ze nu nog niet dat zo'n groet een zeer laakbaar feit is. Zeker als "ordehandhaver" had ze een voorbeeldfunctie.
Blijkbaar werkt ze nog altijd bij de politie.

"Ik wilde een grapje maken. Twee seconden later besefte ik al dat ik in de fout was gegaan."
De agente die de Hitlergroet bracht tijdens de interventie op de luchthaven van Charleroi, vertelt voor het eerst haar verhaal.

"De beelden van die dramatische avond staan op mijn netvlies gebrand. Ik heb er altijd rekening mee gehouden dat de bewakingsbeelden in de openbaarheid konden komen, maar het was een schok toen dat deze zomer ook effectief gebeurde terwijl het gerechtelijk onderzoek nog bezig was. Ineens had iedereen een oordeel over mij, zonder dat ik me kon verdedigen. Na enkele dagen ben ik gestopt met het lezen van de artikels. Het leek te gaan over iemand anders."

De 25-jarige agente die bij de omstreden interventie rond Jozef Chovanec op de luchthaven van Charleroi, op 24 februari 2018, de Hitlergroet bracht, wil anoniem blijven. Ze vreest voor nog meer negatieve reacties. Tegelijk is ze vastberaden om haar versie van de feiten te vertellen. Dat doet ze samen met haar advocaat Alexandre Wilmotte in zijn kantoor in Hoei (Luik). Die betreurt het dat de beelden uitgelekt zijn. "Manipulatie van het dossier", noemt hij dat.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden