Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
heb de kabel gevonden... mooi opgerold in een tasje, waarmee je met een gewoon stopcontact kan opladen...
snap wel de handeleiding niet, waarom diechip daarin zit en wat voor effect dat heeft op de rekening ?
|
Niets op de rekening.
In de regel wordt de stroom
tot 10 Ampére begrenst bij een simpel stopcontact (op 16 Amp beveiligd). Dat wordt
mode 2 laden genoemd. Mode 1 is onbeveiligd en wordt niet gebruikt of de boordlader/omvormer van de wagen zal dat blokkeren. De boordlader bepaalt altijd het vermogen want AC wordt sowieso naar DC omgevormd voor de batterij.
En dat is in de regel zo bij elk merk van EV.
Mode 2 is de allertraagste vorm van laden, dat men de ganse avond en nacht doet bij een gemiddelde batterij 10 amps*230Volt is 2,3 kW op 10 uur heb je er dan maar goed 20 kW bij (want verliezen zijn er ook nog, met minstens # 10% mag je bij mode 2 rekenen)
Je moogt dat allemaal ook ggl... van mode 1 tot mode 4
https://www.mobilityplus.be/nl/blog/...e-1-2-3-en-4-1
#ADAC had 89,5 kWh nodig om een ~lege ~80,5 kWh batterij van een model 3 LR tot 100% op te laden via mode 3 bij een degelijk 11 kW laadpunt (3faze-230V-16A), bij 3 faze is het ladeverlies het minste bij AC-laadpunten.
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a..._Range_AWD.pdf page 9
Umwelt-Ecotest
Im Ecotest haben wir einen durchschnittlichen
Stromverbrauch von 20,9 kWh/100 km ermittelt. Dieser
Verbrauch beinhaltet auch die Ladeverluste. Um die leere
Batterie vollzuladen, werden 89,5 kWh benötigt (Ladung 3-
phasig mit 16 A, ca. 11 kW Ladeleistung). Legt man den
gemischten Betrieb (innerorts, außerorts, Autobahn) des ADAC
Ecotest zugrunde, ergibt sich für das Model 3 long range eine
Reichweite von gut 425 km.
|
DC-Snelladen via DC-laadpunt of mode 4 heeft het minste verlies (~ 5%)
Je moogt ook ggl bij Tesla in het nederlands, Paul.
https://www.tesla.com/nl_BE/support/...g-installation