Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2020, 15:45   #162
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus het is enkel het reactieve dat u stoort? En als het nu eens gebeurde in het kader van een Dag van de Vrije Meningsuiting? Of als een kunstproject zoals bv gandaham rond zuilen wikkelen of een of ander project van Christo?
Ik zie de overheid liefst zo weinig mogelijk actief betrokken bij eenderwelke ideologische uitdrukking, maar dat is dan misschien mijn eigen liberale vooringenomenheid.

Citaat:
Dus u meent dat daar een duidelijke grens kan afgebakend worden? Wars van alle subjectiviteit? We zien nu al dat verscheidene komieken en cabaretiers te kennen geven dat ze zich wat islam betreft inhouden. Een goede zaak?
Als ze zich inhouden omdat ze voor hun leven vrezen, dan vind ik dat problematisch. Eveneens gestalk en dergelijke. Als ze zich inhouden omdat ze vrezen voor negatieve publiciteit, dan zie ik geen probleem. Ik zie vrije meningsuiting als een tweerichtingsstraatje. Als ik dat hiermee niet duidelijk genoeg aangeef, dan zal ik dit proberen te herformuleren.
Citaat:
Ik verwacht helemaal niets van jou. Ik vind eigenlj dat deze vraag een beetje getuigt van verwardheid van uwentwege.
Goh, ja. Het leek me niet meteen relevant als reactie.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden