En het Dietse ideaal van eeuwen oud dan maar op de mestvaalt gooien....

Neen, in mijn staatkundig ideaal wordt het Groot-Nederlandisme verzoend met het Heel-Nederlandisme.
Mijn ideale staatsvorming bestaat uit een konfederatie met drie komponenten op basis van taal:
Dietsland; Wallonië; en de Duitstaligen ( de Oostkantons en Luxemburg).
Eventueel een vierde Friese komponent erbij.
Filips de Goede, Karel de Stoute, Keizer Karel, Willem de Zwijger, en al diegenen die de Nederlanden gestalte gaven zullen glimlachen in hun graf en zien dat het terug goed is....
En de eeuwenoude aarts- en erfvijanden der Nederlanden: de Franse imperialistsen zoals, Philippe Le Bel, Lowie Kators en andere Napoleons zullen zich omdraaien in hun graf.
Want nu liggen de gedesïntegreerde Nederlanden er als hapklare brokjes bij.
Maar ik kan de Vlaamsnationalisten geruststellen. Een zeer losse konfederatie, uiteraard, waarbij iedereen zijn eigen potje kookt en niet veel meer dan buitenlandse zaken en landsverdediging gemeenschappelijk gedaan worden. Gedaan dus met de miljardentrasfers. En de Dietsers hebben hun Dietsland, en Belgicisten het groter België waar Polle II van droomde...
Verborgen agenda: Men moet van België geen konfederale lege doos maken, om Laurette Onkelinx te parafraseren maar van de Nederlanden !
Onze Geopoltieke Grootsheid moet hersteld worden door weerwraak te nemen op de geschiedenis. En we hebben er niemand voor nodig , we zouden het alleen kunnen...
Alleen de Franse Nederlanden die zijn we natuurlijk kwijt en die komen nooit nog terug.... Stel je voor dat Duinkerken nog een Dietse haven was.