Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
Ja maar hoe ga je dan alle anderen besmetten ? Want dat is toch waar je naartoe wil dat iedereen iedereen besmet ?
|
Nee, dat is niet waar ik naartoe WIL, dat is waar we naartoe zullen GAAN wat er ook van is.
We gaan daar gewoon snel, of traag, of tergend traag naartoe, naargelang we de zaken laten gaan, of "maatregelen" nemen die het rekken.
Er kunnen soms redenen zijn om het te rekken, en eerlijk gezegd, ik ben zelfs niet eens TEGEN deze lockdown in Frankrijk om de ziekenzorg te laten de zaken bolwerken gezien de situatie waarin men het gebracht heeft - maar ik vrees ervoor (ik ben zelfs zeker) dat men die lockdown veel te lang gaat maken. Men zou die tot enkele weken moeten beperken, om de curve AF TE VLAKKEN, maar zeker niet doen te dalen. En dat wil Macron. Dus dat is verkeerd.
Maar het echte probleem van in het begin is dat men iedereen op dezelfde lijn zet, terwijl deze ziekte voor 40- totaal geen probleem is en zelfs voor 60- nog "draagbaar" is.
Het enige echte probleem zijn de 60+. Het was heel gemakkelijk geweest om:
1) de epidemie laten te razen en er dus van af te zijn
2) de 60+ niet ziek laten te worden
maar dat is niet gebeurd, en men probeert het onmogelijke: een epidemie tegenhouden, met gigantische schade voor de maatschappij, waar 40- NIKS bij te winnen hebben.
Men vraagt aan 40- om hun maatschappij omzeep te helpen, en hun vrijheid, blijheid en welvaart op te geven, voor niks in return.
Terwijl men 60+ op dezelfde wijze behandelt, en die ziek worden, sterven, en het systeem overbelasten terwijl die juist het minste NOOD hebben om besmettelijke contacten te hebben (kinderen, klas, collega's, klanten...)
ALLE besmettelijke contacten van 60+ zijn "amuzement". Mochten die even hun amuzement opzij zetten terwijl we de rest van de maatschappij gewoon een ziekte laten uitzweten die niet veel brokken maakt, dan waren we er rap van af met weinig doden.