Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Want die is enkel verkrijgbaar in doe het zelf winkels.
|
Ah, die blijven hier open nu. Deze Franse lockdown is veel minder "erg" dan de vorige. Bijna alles blijft open. Enkel dingen zoals kappers en zo gaan dicht.
Het ganse punt is dat burgers niet meer buiten mogen, maar winkels blijven wel grotendeels open. Maar je mag wel niet meer naar uw vrienden of familie of zo. Ook de meeste bedrijven blijven draaien. Ik blijf naar mijn werk gaan. Ik mag enkel niet meer in de bossen gaan wandelen, verder dan 1 km van bij mij. Ik mag wel alle boodschappen doen die ik wil.. Men mag nog steeds naar school. Zelfs de universiteiten blijven open, behalve dat enkel praktica en examens ter plaatse afgenomen worden, en alle lessen wel op afstand gebeuren.
Dit is een veel minder schadelijke lockdown - maar dat verontrust mij: dit is veel meer voor lange duur vatbaar en voor herhaling vatbaar.
Natuurlijk gaat de cultuur sector, de amuzementssector, de horeca en al dat op de fles, is het toerisme omzeep en dergelijke meer. Voor Frankrijk is dat een ramp, want het is een groot stuk van zijn economie. Maar het is toch minder economisch dodelijk dan de vorige keer, en men heeft inderdaad zo een enorme schade vastgesteld bij de jeugd, dat men gelukkig dat offer niet meer wil brengen, wat er ook van is. Scholen blijven fysisch open.