Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
Vooreerst Wie legt dat hier uit ? Vertel ons dat eens zitten hier veel Topvirologen ? Artsen ? Wetenschappers ? Biologen op dit forum Of zijn het eerder Jannen met de pet die er ook niks van weten ?
U moet weer niet kwaad worden op mij want dat zijn niet mijn woorden ......ik citeer een artikel van viroloog Pierre Van Damme ....aan U om uit te maken of die man moet geloofd worden of niet. Aan U om te bepalen of die de mentale capaciteit bezit om te begrijpen wat groepsimmuniteit betekent. Anders moet U het hem maar eens gaan uitleggen
https://www.demorgen.be/nieuws/pierr...zijn~b0116acb/
Lieven Annemans zei in Humo dat we groepsimmuniteit niet mogen afschrijven. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) noemde het drie weken geleden nog ‘onethisch’ om een virus dat we nog lang niet begrijpen, de vrije loop te laten.
“Het Verenigd Koninkrijk en Zweden hebben in het begin van de epidemie op groepsimmuniteit gemikt, maar na een paar maanden ingezien dat die strategie niet werkte. Slechts 10 procent van de bevolking bleek antistoffen te hebben. Groepsimmuniteit werkt alleen als die langdurig is, en we weten inmiddels dat de antistoffen al na twee ?* drie maanden uit het bloed verdwenen zijn. Van een andere immuniteit, de T-?*cel?*immuniteit (T?*-cellen vallen virussen en andere lichaamsvreemde ziekte kiemen aan, red.), zijn we ook niet zeker dat ze lang blijft. Bij de neefjes en nichtjes van het coronavirus is die immuniteit na 9 ?* 12 maanden óók weg. Nu nog zeggen dat we rekenen op groepsimmuniteit, is gevaarlijk en onverantwoord.”
|
ik lees gigantisch veel klinische studies op een week, voornamelijk werkgerelateerd, en in deze tijden sluipt daar ook wat SARS-CoV2 materiaal tussen, deels uit interesse. Wat me de laatste weken opvalt, is dat onze "Belgische experts" dikwijls dingen verkondigen die diametraal staan tov wat er voor kennis voorhanden is in de internationale wetenschappelijke journals. Dus zijn er 2 mogelijkheden: onze "Belgische experts" zijn echt wel topexperts die het veel beter weten dan hun internationale collega's, die hun bevindingen wel gepubliceerd krijgen na peer-review door collega-experten, of onze "Belgische experts" lullen compleet uit hun nek
Ik denk het tweede