Los bericht bekijken
Oud 3 november 2020, 18:34   #136
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zoals een andere forumdeelnemer reeds gesteld heeft kan het falen van anderen nooit als verschoning voor het eigen falen worden opgevoerd. Wat de Walen en/of Brusselaars doen in verband met covid, maakt echt mijn probleem niet uit. Beter nog, officieel maakt dat zelfs niet eens het probleem van Vlaanderen uit.
Dat is nu eenmaal de consequentie van het achterbakse splitsingsdenken die de rechts nationalisten hier hebben doorgedrukt.
En nu de bevoegdheden verdeeld zijn, leg ik mij daar bij neer. Wallonië in zijn keuken en Vlaanderen in de eigen keuken. Als de ene de kookpot laat aanbranden is het geen vrijgeleide voor de andere om ook een slechte maaltijd te koken.
Erger nog, onze gewestelijke bevoegdheden maken dat wij ons niet eens meer moeten moeien in de kookpot van de anderen.
De dag dat Wallobrux uit onze Vlaamse kookpot blijft en la Belgique stopt met steeds weer en opnieuw over sollidariteit te praten als het steeds weer over sollidariteit, één richting uit, gaat, die dag mag je hier komen vertellen wat jij hierboven vertelt... Maar tot die dag er is en geen ogenblik ervoor zal ik de Vlamingen met hun neus duwen op hoe la Belgique met zijn Vlaamse collaborateurs en Vlaamse pravdamedia hen, Vlamingen voor de zot houdt en regelrecht overal waar ze kan uitbuit...
Ik woon in Wallonië, ik volg hier hun dubbele tong uitspraken en daar de Vlaamse media er een pluspunt van maakt om die wantoestand buiten het vizier van de Vlamingen te houden.... Hewel zolang zie ik geen enkel reden, integendeel, om mijn mond te houden en de waarheid hier rond te bazuinen...
Of dat jullie Belgicisten lief is of niet...
Vlaanderen heeft echt het excuse dat het in Wallobrux nog slechter gaat nodig om zichzelf te verschonen... Maar de Vlamingen mag er wel op gewezen worden dat Wallobrux er wel degelijk is en de goede werking van Vlaanderen niet een beetje maar soms heel erg verhinderd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden