Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors
Ach Marie, dat vrouwen in de jaren'50 geen toegang hadden tot de pil, noch condoom is voor sommigen moeilijk te begrijpen.
Mijn moeder kreeg pas de pil voorgeschreven midden jaren '60.
Haar huisarts was heel conservatief en mijn moeder heeft bijna moeten smeken of hij haar de pil wilde voorschrijven.
Zelf ben ik 1 keer bij die dokter geweest toen ik mijnen Albeir leerde kennen en dat was in de jaren '80.
Ik vroeg of hij mij de pil wilde voorschrijven en hij weigerde!
Hij vond mij 'te jong'!
Conclusie: 'meneer' doktoor zag liever jonge vrouwen zwanger worden dan dat hij gewoon de pil voorschreef. Jaren '80 dus!
Ik ben toen naar een 'nieuwe' jonge dokter gegaan en die heeft mij zonder probleem de pil voorgeschreven.
|
Ik herinner mij dat er vroeger nogal wat commotie was over de nevenwerkingen van de pil. Het fijne ken ik er niet van.
Tegenwoordig gaan moeders met hun jonge dochters naar de doktoor om een voorschrift van de pil omdat dochterlief een onregelmatige cyclus heeft. Ik heb zo enkele moeders dit doodernstig weten zeggen. Sorry, maar ik moest mijn lach inhouden.
En wat ik mij ook nog herinner zijn de puber jongens die een condoom in hun portefeuille hadden. Echter, hetzelfde condoom zat er een jaar later nog (ongebruikt uiteraard).