Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Ik heb toen ik jong was, een ongeval met de fiets gehad. Heel men gezicht lag open. Dat was weken niet 'uitgaan'.
Dat was klote, vooral omdat mijn vrienden wel konden plezier maken, en ik alleen thuis zat.
Nu is iedereen "thuis". De tijd staat voor iedereen even stil.
Dat is een enorm verschil. En ze zullen dat allemaal wel overleven.
Nu, in onze tijd hebben we toch ook heel even een 'huisarrest' gehad van de overheid. De autoloze zondagen.
Ja, dat was ook een vreemd gevoel, dat men plots je vrijheid van bewegen begon te beperken.
Dus ik kan me best voorstellen, dat deze corona tijd, voor de jeugd alles behalve leuk is.
Maar dat de media ( weeral) de zaak begint op te kloppen met 'donkere gedachte' en dat jongeren hun jeugd verloren zien gaan. Is fel overdreven.
|
Vele gepensioneerden van nu hebben bijna allemaal (de mannen althans) een jaar van hun jonge leven moeten opofferen voor het vaderland. Je vloog op je 19 de voor een volledig jaar ergens naar een kazerne in de Duitse bossen.
Om de 6 weken mocht je toen voor 5 dagen naar huis. Er was geen internet telefoon alleen bij hoge nood . Enig contact met het thuisfront waren de brieven.
Het enige verzet in de kazerne was een saaie kantine. Voor de rest was het vooral verveling, je laten uitkafferen en militaire oefeningen.
En dan heb ik het nog even niet over het volledige jaarloon dat verloren ging.