Los bericht bekijken
Oud 17 november 2020, 11:06   #1
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard Zeeeeeer goedgelovige mensen gezocht

Het is al langer bekend dat schrijvers van scam emails (je weet wel, ik ben een Nigeriaanse prins en jij krijgt miljoenen zodra je een good fate payment van enkele tonnen naar mij overmaakt) niet bepaald mikken op de kritische lezer. Hun mails bevatten duidelijke spelfouten en onprofessioneel taalgebruik om iedereen die al een beetje een idee heeft waar dit heen gaat snel te laten afhaken en alleen de mensen die mogelijk echt geld op zouden sturen over te houden. Demente bejaarden, digibeten, [vul hier een forumlid naar eigen keuze in], dat soort mensen. Maar ik heb nu een mailtje gehad dat daar wel heel ver in gaat. In hun zoektocht naar mensen die mogelijk voor een scam mail zouden vallen richten ze zich op... mensen die al eens eerder voor een scam mail gevallen zijn. De niet-ezels die zich een tweede maal aan dezelfde tonnen kostende steen zouden stoten. Ik moet zeggen, van zoveel vindingrijkheid in het zoeken naar de meest goedgelovige mensen wordt ik toch wel even stil. Vandaar dus dat ik het ook even wilde delen. Zou er iemand zijn die hier geld naar overmaakt?

Citaat:
I am mr. Chusak Jaidee, the newly appointed accountant general of Kitnakin Bank Thailand. I have been assigned to your compensation funds payment case file for the verification and remittance of your compensation funds of $10.7 Million Dollars from the World Bank and International Monetary Fund IMF. You have been selected by the world bank and IMF to receive the above funds as compensation for being a victim of scam.
Het gaat overigens nog verder. De scammer (of de Accountant General van een Thaise bank die mails stuurt vanaf een gmail adres dat uit een random generator lijkt te zijn gerold, een van die twee) claimt vervolgens dat mijn geld dat ik krijg als compensatie voor gescamd worden op het punt staat om gescamd te worden door een fictieve derde scammer (scamception, scamception!), een Koreaan die zichzelf tot mijn advocaat benoemd heeft en op het punt staat al mijn miljoenen aan compensatie naar zijn eigen rekening te laten overschrijven. Wat een schurk.

Citaat:
As it stands now, Mr. Koh Younhuem has completed all the funds remittance statutory obligations and my bank have recognized him as the beneficiary of the funds, so if nothing is done as soon as possible to stop him, the international remittance department of my bank will effect the transfer to his account immediately.
Volgens mij heb ik het plot gevonden voor 's wereld domste spionnenthriller.

Beste scammers: never stop entertaining.