Los bericht bekijken
Oud 21 november 2020, 18:31   #226
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Maar Patrick, waarom zitten die in zo'n centrum. Omdat ze niet meer voor zichzelf kunnen zorgen. De ergste gevallen toch.
Daarover heb ik het niet. Ik heb het over de "kranige gepensioneerde". Die die in een WZC zitten, daar is niet veel aan te doen. Die worden toch ziek als hun verzorgers ziek worden, maar de meesten zijn ondertussen al besmet geworden ; die die het overleven die kunnen er tegen en de anderen, dat is niet erg dat die dood gaan. Ze kunnen toch al niet meer voor zichzelf zorgen, dus zoveel maakt dat niet meer uit dat die dood gaan he.

Daarvoor gaan we de maatschappij niet plat leggen, die moeten zelfs niet naar ICU, en die hebben geen economische impact (of een negatieve). Als er minder van zulke mensen zijn, dan draait de maatschappij eigenlijk beter.

Ik zeg niet dat we die moeten afmaken, maar daarvoor gaan we niet speciaal gans de maatschappij stil leggen. Die leven toch al maar op gezondheidskrediet van medische tussenkomsten. Die moeten dus maar ondergaan wat dat gezondheidskrediet nog kan leveren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 november 2020 om 18:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden