Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Als het maar geweldloos en vooral democratisch verloopt. Te vaak hebben wij, het Westen, vermeende en echte dictators in verre landen rechtstreeks en onrechtstreeks van de troon proberen te stoten. Meer dan eens dringen de gewone burgers daar ook op aan zonder eigenlijk te beseffen waar zij op aandringen. Vaak slaagden wij daarin. Maar de prijs die de plaatselijke bevolking keer op keer betaalde, is gruwelijk. Ginder vloeide het bloed rijkelijk en soms spatten enkele druppels op ons zelf af. Ik denk dat het Westen, de bevolking vooral, niet beseft welke verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid ze heeft op het wereldtoneel.
Dat scenario wil ik nergens niet en natuurlijk niet in Turkije vooral vanwege mijn familiale banden met dat land.
|
Graag, hé. Heel erg graag.
Waarvoor alle begrip, zonder zeveren.
Ik heb niet eens familiale banden met het land, en ik denk er niet anders over.
Ik zou ooit graag nog eens op m'n gemak naar Istanbul willen kunnen gaan, en daar verder speuren naar CD's en partituren en een degelijke elektrische saz, praten met mensen die hun Nederlands, Duits, Engels, en/of Frans willen kunnen gebruiken en/of graag met muziek en zo bezig zijn en in ruil daarvoor gratis Turkse of andere taallessen geven, nog eens zo'n heerlijke pide eten in dat restaurantje vlakbij Istiklal, nog eens op die toren van Galata klauteren, ...
Ik zal mij later vanavond op Google Street View nog eens goed laten gaan, zie!
Spijtig genoeg boezemt diene Erdogan mij niet bepaald voldoende vertrouwen in om van zodra 'corona' het toestaat een vliegtuigticket en een B&B te boeken, laat staan te betalen. Zonder die paljas zou ik al véél eerder naar ginder terug gegaan zijn. Een verblijf van 5 dagen met een groepje leerlingen waarvan één 'van ginder' was genoeg om 'een band' te creëren, die ik met plezier koester.
Overigens had ik aan mijn vorige bericht dienen toe te voegen dat ik het de 'progressievere' - welke lading dekt die vlag écht, hé? - Vlamingen niet minder van harte toewens dat ze erin slagen hun eigen roeptoeters op een zelfde wijze aan de kant geschoven en gehouden te krijgen.
Ongeacht de 'doctrine' die de roeptoeters aanhangen.
Lawaai is min of meer OK als ge er op kunt dansen, en als ge 't zélf kunt uitzetten wanneer het teveel wordt.