Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Dat is ten eerste niet waar, maar vooral, dat heeft geen enkel belang. Redeneringen hebben geen waarde naargelang er meer mensen ze volgen, maar naargelang ze logisch coherent zijn.
Of iemand "alleen staat" met de stelling van Pythagoras of niet verandert totaal niks aan de waarachtigheid van die stelling he.
Er zijn geen onderbouwde uitspraken van anderen. Er zijn meningen. Ik spui niet veel uitspraken die niet onderbouwd zijn, maar "van de andere kant" heb ik er geen gezien.
De strikt enige manier om andermans' *onderbouwde* redenering af te breken is door naar een bepaald punt te wijzen in die redenering, en aan te tonen dat het logische verband daarvan geen toegelaten redeneervorm is, maar een sofisme ; of door aan te geven waar de uitgangspunten van de redenering factueel fout zijn.
Ik heb echter zelfs niet eens zulke argumenten kunnen lezen. Ik heb niemand ergens vanuit aanvaarde feiten, via logisch onfeilbare redeneringen, zien komen tot een besluit "van de andere kant". Toon mij anders eens zo een afleiding.
Die komen altijd uit op emotionele statements zonder enige logische waarde zoals "het zal uw moeder maar zijn", of "corona is geen griep", of "een leven is oneindig veel waard" of dergelijke.
Maar aangezien jij al heel vaak bewezen hebt het onderscheid tussen een gratuite mening en een redenering niet te kennen, en aangezien jij denkt dat het waarheidsgehalte van een statement gewoon maar afhangt van het petje van diegene die het zegt, of het aantal napraters, zal je dit ook niet kunnen vatten.
|
Dat maak jij er van mijnen beste.
Raar is toch, nogmaals, dat je helemaal alleen staat met je zogenaamde 'perfecte' mening. Daar blijf je rond fietsen, ook al is dit hier al meermaals, onderbouwd aangetoond.
Zelfs Ferguson spreekt je nu ronduit tegen.
En toevallig zijn mijn 'gratuite meningen' wel onderbouwd, en spreken de uwe gewoonweg tegen. Dan is het natuurlijk heel gemakkelijk om ze 'gratuit' te noemen hé.
Hoe meer doden er te betreuren vallen, hoe liever dat jij het hebt.
Zijn trouwens ook je eigen woorden en dat konden we hier vroeger ook al lezen. Zo een beetje de rode draad door al je postings.
Ook een gratuite vaststelling zekers ?
En in die context zijn al de maatregelen die ze trouwens wereldwijd nemen nutteloos en totaal overbodig. Klopt als en bus.
Maw, hou je beschuldigingen maar netjes voor u.
Fact-checking: -> Checked.