Discussie: Het kan NOG idioter
Los bericht bekijken
Oud 5 december 2020, 17:23   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dat is de kern van het hele verhaal.

De staat heeft zich het recht toegeëigend ons manu militare te beschermen voor "een" ziekte.

De staat HEEFT dat recht niet. Zelfs al zou het huidige virus zo dodelijk zijn dan ebola, dan nog beslis ik en ik alleen wat er met mij gebeurt, en welk risico IK wil lopen met MIJN leven.

Dar recht heeft ieder mens. Net zoals het recht zichzelf te beschermen als hij dat wenst. Als ik het zinvol acht mij af te sluiten van de maatschappij, omwille van een besmettelijke ziekte, dan kan niemand mij verplichten me "onder de mensen" te begeven. De nadelen daarvan, daar kies ik dan zelf voor.

Nu heeft men de rollen gewoon omgedraaid, in perfecte collectivistische manier van denken.

Het is nu mijn plicht geworden andere mensen te beschermen. Of die andere mensen dat nu willen of niet.

Ik heb er NIET om gevraagd beschermd te worden, en toch doet men het tegen mijn wens.

En wat is de perfecte term om zo'n situatie te omschrijven?

Fascisme....
Als zou blijken dat jij een “virus-superverspreider” bent dan zou de meest aangewezen maatregel zijn dat ze jou de gevangenis indraaien. Vermits jij mordicus blijft zweren bij jouw persoonlijke vrijheid die je duidelijk boven alles stelt is voor jou dan de gevangenis dan het meest aangewezen verblijf. We moeten toch iets doen om de volksgezondheid te beschermen.