Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI
Nu ben ik geen rocket scientist, maar de aarde en maan draaien rond hun eigen as terwijl de maan nog eens rond de aarde draait. Dat verbindt je niet met een structuur neem ik aan.
Een lift tot zekere hoogte om dat dan als platform naar de maan/ruimte te gebruiken zal wel logisch zijn. Maar door de ozonlaag? Misschien scheppen de links duidelijkheid, maar Fox news krijgt mijn gegevens niet dus geen clickbait voor mij.
|
De lift op de maan gaat niet tot op aarde lopen. Da's gewoon een "klein ruimteliftje" .
Er zijn ondertussen ook al andere voorstellen gedaan, die pas werkbaar worden als de zeer hoge sterke kabels beschikbaar zijn.
Een
Skyhook bijvoorbeeld.
Wat betreft "clickbait" en gegevenstransfer. Al ooit eens gehoord van VPN services?
Maar wat ruimteliften betreft. Voor de aarde betekend dat het eindpunt in geosynchrone baan op zo'n 36000 km gaat hangen. Je gaat de kabel gebruiken als rail. De snelste kabelbaan die we nu kennen doet zo'n 45km/u.
Effe overdrijven en dat 4 keer sneller. 180km/u. Dan ben je net geen 9 dagen onderweg. Da's een zeer gezapige Transatlantische overtocht of cruise.
Zelfs al trekken we dat op naar 1000km/u in zero G en vacuüm, dan nog zal het zo'n kleine 4 dagen reizen zijn. Ik denk dat we niet met een gondeltje van 10 man gaan werken, maar met dingen ter afmeting van zeeschepen.