Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI
Ik ga het toch verder onderzoeken. Maar ben al enigszins gerustgesteld.
Toch blijft mijn vraag waarom ze ons vaccineren met een experimenteel mRNA vaccin en niet volgens de oude gewoonte die bewezen effectief is.
|
Het cruciale verschil, op basis van wat ik ervan begrijp, is:
- de "oude gewoonte" een dosis antigeen-moleculen (die herkenningspunten van het virusdeeltje zijn) ergens in het lichaam brengt, waarop de daar aanwezige immuunpartikels op reageren
- het "nieuwe" "experimentele" vaccin soort dezelfde strategie volgt als het virus: lichaamscellen KAPEN voor productie van antigeen-moleculen.
Anders gezegd: het mRNA principe is eigenlijk de bio-versie van programmacode zoals software die uitgevoerd wordt door hardware, de "oude gewoonte" is dat niet - er is, in de computer analogie, geen "executable" .EXE.
Je laten inenten met dit nieuw soort vaccin, impliceert dus toelaten dat een vaccinproducent op jouw lichaamscellen een eigen code draait.
Om nog toe te voegen: ... een code die partikels reproduceert en (klassiek, net zoals het virus) de lichaamscel triggert tot zelfdestructie, waardoor de geproduceerde partikels vrijkomen.
Die geproduceerde partikels, zouden in dit vaccin geval dus geen RNA hebben, het zouden geen kopieen zijn van het vaccinpartikel, maar "louter" de antigenen die het immuunsysteem geacht wordt op te slaan om later rapper te herkennen en te vernietigen.
Corrigeer me als ik hier ergens fout ben gegaan.