Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2005, 17:15   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik zou zeggen dat, indien de N-VA zowel door belgicisten als VB-ers op de korrel wordt genomen, het hoog tijd is om daar een heel erg goeie reden voor te zoeken.
De redenen waarom zowel Belgicisten als VB'ers de N-VA op de korrel nemen hoeven niet gelijklopend te zijn.
Ik val de N-VA aan vooral omwille van hun elitocratische bestuursvisie.
Ook omwille van hun separatisme en anti-royalisme.
Sinds ze echter in het fameuze kartel zitten vallen die laatste redenen uiteraard min of meer weg, en de rest me enkel wat 'schadenfreude' omdat ik het oude VU-sprookje van 'gedaan met geven en toegeven' herhaald zie en gerust ben dat de N-Va niet langer een groot gevaar voor België betekent.
Welteverstaan, zolang ze niet met hun zusterpartij VB aanpapt.................

De VB redenen om de N-Va geen warm hart toe te dragen zie ik persoonlijk als volgt:
*De N-VA is niet langer (in daad) een bondgenoot om België te splitsen. Voor mij een reden tot hogervermeld plezier, voor het VB een bron van ergernis.
*De vaak redeloze VB-afkeer van N-Va'ers, het nazificeren, en het principieel tegen-stemmen voor al wat uit VB-hoek komt aangewaaid, ongeacht of het een goed of slecht voorstel is.