Discussie: Vlaamse Identiteit.
Los bericht bekijken
Oud 11 december 2020, 19:57   #162
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Oh ja ?
Hoe in godsnaam komt jij tot die conclusie ?
De enige die bij mijn weten Marie verwijten Waalse te zijn, situeren zich een de links Belgicistische kant. Omdat voor hen de locatie waar je woont definieert of je Vlaming of Waal bent.
Als ik naar Wallonië verhuis, dan ben ik gewoon een Vlaming die in Wallonië woont. Dat geldt voor Marie ook.
God heeft er alvast weinig mee te maken...

Niemand 'verwijt' Marie van een Waalse te zijn, daar is trouwens niks aan te verwijten. Men stelt gewoon vast op basis van haar eigen bijdrages dat zij inwoner is van de regio tussen Namur en Durbuy en DUS is zij een Waalse.

Als je het principe om irrationeel/emotionele redenen niet langer wil aanvaarden dat woonplaats bepalend is voor het Waal/Vlaming zijn dan vraag ik me af waarom de Vlaemsche Vendeliers nog altijd hun kruit verschieten in het beweren dat franstalige inwijkelingen in Vlaanderen ook Vlaming zijn.

Dan zit je in het kamp van de LoLo's die denken dat zoiets 'op afroep' of 'volgens eigen keuze' werkt.

De vele 'rand' bewoners + het FDF gaan het met sardonisch genoegen lezen dat een Vlaemsche Vendelier akkoord gaat dat woonplaats niet langer definieert of je Vlaming of Waal bent.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden