Los bericht bekijken
Oud 13 december 2020, 10:20   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het probleem is dat ze die Ct waarden niet geven bij de berichtgeving, ze spreken hoogstens eens van hoge viral load en superspreader maar dat is het zowat. Als ze zouden doen wat jij hier zegt is dat OK maar ze smijten alles op een hoop om de bevolking en politiekers bang te maken, niet om statistische informatie bij te houden.
Mijn punt is dat die testen in de praktijk gezien een goeie indicator zijn.

Kijk naar hier: https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html

en stel de gelijklopendheid vast van de doden, de hospitalisaties en de testen. Je ziet toch wel dat het vrij goed gecorreleerd is.

Ja, men kan opwerpen dat als die testen er maar naar slaan, ze er even goed naar slaan bij mensen die gehospitaliseerd worden. Maar ik denk niet dat men die hospitalisaties gaat "opvissen bij mensen die voor een gebroken been kwamen". En de overlijdens, ja, die zouden ook nep kunnen zijn, en alle mensen die dood gingen van kanker maar een "golf van positieve testen" hadden die uit de lucht kwam gevallen en ook weer op mysterieuze wijze verdween. Nee, de correlaties zijn niet weg te praten, die zijn er, tussen testen, hospitalisaties en doden.

Als we nadien ook nog merken dat de sterfte gecorreleerd is met een oversterfte, dan moeten we toch besluiten dat die testen iets aangeven, he.

Ik ben het er helemaal mee eens dat die op individueel vlak niet veel zeggen, maar het is wel, ondanks alle geklooi, een statistisch goede aanwijzer voor overall gedrag van de epidemie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2020 om 10:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden