Kan de empirische wetenschap mogelijkerwijs een reden voor moraliteit formuleren?
Een wetenschapper met een hart wordt door veel mensen in de samenleving gerespecteerd en kan invloed hebben op de cultuur, maar waarom? Ondersteunt empirische wetenschap haar efficiëntie voor culturele verandering? Wat is de oorsprong van het hebben van een 'hart'?
De kernmethode voor menselijke vooruitgang staat ter discussie. Als het planten niet kan verdedigen, zal een wetenschapper met een hart het moeilijk hebben om het milieu te beschermen wanneer hij of zij wordt geconfronteerd met een potentiële miljardenindustrie.
De synthetische biologierevolutie van meerdere triljoenen USD, voornamelijk gedreven door de empirische essentie van de wetenschap, reduceert planten tot betekenisloze hoopjes materie die door een bedrijf 'beter' kunnen worden gedaan.
Hoe kan empirische wetenschap mogelijkerwijs argumentatieve weerstand bieden voor de bewering dat het plantenleven zinloos is?
Kan een plant 'gedaan' worden? Kan de empirische wetenschap die vraag beantwoorden? Kan empirische wetenschap de essentie van een plant bestuderen?
Zoals het mij lijkt, is filosofie misschien de enige 'wetenschap' (d.w.z. plausibele methode) die een culturele verandering kan bevorderen die de menselijke interactie met planten met betrekking tot moraliteit verbetert.
Net als dierenethiek kan plantenethiek een veld zijn dat nodig is om een ??welvarende interactie tussen mens en plant in de verre toekomst veilig te stellen.
Plantenethiek zou vragen kunnen oproepen over hoe mensen zouden moeten omgaan met planten, bijvoorbeeld hoe en wanneer een (specifieke) plant moet worden gegeten. Plantenethiek zou belangen kunnen dienen die duizenden jaren beslaan, maar die niettemin indirect essentieel kunnen zijn voor mensen om op semi-lange termijn te gedijen.
Naast belangen die verband houden met de welvaart van de mens en de natuur op aarde, kan plantenethiek ook van belang zijn om het menselijk potentieel te vergroten om vriendschappelijke relaties met buitenaardse organismen te begrijpen en te smeden. Vanuit dat perspectief kan plantenethiek een prioriteit en urgentie verdienen.
__________________
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid.
Eric Schmidt: " The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will."
Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren...
https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven)
|