Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Nee, dat is een strategie naar de kwakzalvers toe als men dat buiten een eerlijke discussie zoals hier wil voeren waarbij men weet dat de rechters zelf progagandisten zijn. Dan moet je ze bij hun eigen spel pakken.
Nee, tot hier toe zit hetgene ik stelde meestal er nogal op he.
Ik ben op twee vlakken mis geweest op een zeker ogenblik. Ik dacht dat men na de eerste lockdown sneller een tweede golf ging krijgen. Toen die uitbleef begon ik te denken dat de lockdown geen kanonnenvlees opzij gezet had, zoals ik in mijn post van 17 maart had aangekondigd.
Die tweede golf is dus veel later gekomen dan ik dacht.
Ik heb het aantal doden van de tweede golf niet zo slecht ingeschat: ik schatte 6000 doden met de mogelijkheid om tot 15000 te gaan, het zullen er 8000 of 9000 op de teller zijn.
Dat in tegenstelling tot "epidemiologen" op TV die stelden dat het 2 keer de eerste golf ging zijn.
Voor de rest heb ik gesteld dat het enkel zo is dat als de tweede golf grotendeels uitgewoekerd was dat we geen derde golf konden krijgen, met andere woorden, enkel als we aan groepsimmuniteit zouden zitten, en daar waren aanwijzingen voor met de ombuiging midden oktober, zouden we geen derde golf krijgen ; als de maatregelen "werkten" dan garandeerde ons dat een derde golf. Enkel als men het voldoende heeft laten uitrazen krijg je geen volgende golf meer.
Waar ben ik daar ergens mis ? Tot hier toe komt alles uit he. Ik zeg dat tijdelijke maatregelen niet werken zolang we niet aan groepsimmuniteit zijn, en dat we zo bezig kunnen blijven tot Sint juttemis, en telkens we de maatregelen lossen het natuurlijk gaat stijgen want dat is in de aard van de definitie van groepsimmuniteit. Dat tegen dat we een vaccin zullen hebben, het gros van de epidemie al zal uitgewoed zijn.
Hoop nu maar dat ik voor de verandering wel mis zou zijn met mijn terughoudendheid over het vaccin, en dat dat vaccin covid niet 5 of 10 keer dodelijker maakt na 6 maanden.
|
Groepsimmuniteit zal nooit kunnen bereikt worden:
https://www.cell.com/med/fulltext/S2666-6340(20)30032-5