Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper
De vraag is: wie gaat zich laten vaccineren, na het zien van deze beelden?
|
Mocht men mij een voldoende antwoord geven op mijn probleem, en ik ben daar van overtuigd, dan wil ik mij laten vaccineren, zoniet vind ik dat veel te gevaarlijk. In mijn leeftijdsgroep (begin 50) is het risico op dodelijke covid klein, maar de kans op serieus ziek zijn groot. Ik wil geen gokje nemen om de kans op dodelijke covid binnen 8 maanden veel groter te maken, om 8 maanden lang minder kans te hebben op "zwaar ziek". Ik vind dat geen goeie berekening.
Voor een jongere dan ik zou ik totaal niet vaccineren. Onder de 40 jaar moet je gewoon gek zijn. Binnen een jaar of zo, nadat men veel meer kijk heeft op dat vaccin, kan men dat dan wel overwegen, zoals een griep prik. Het is dan een comfort vaccin, om niet een week in uw bed te liggen. Maar een jongere die zo goed als niet kan dood gaan aan covid, het zou waanzinnig zijn om die kans potentieel groter te maken met een ongekende lange-termijn respons.
Daarentegen, mocht ik ouder zijn dan 70 jaar ik zou niet twijfelen, ik zou dat vaccin nemen als er nog veel covid rondgaat. Ten eerste is het niet erg als ik dan dood zou gaan binnen een jaar, ik heb het gros van mijn leven toch gehad, en ik zou nog eens een zorgeloze zomer kunnen meemaken.