Los bericht bekijken
Oud 21 december 2020, 10:48   #2009
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Pas vernomen, de raadsman van de fiscus die de boel hier al 10 jaar kwaadwillig heeft getrokken is op pensioen ... Ik had er verdorie veel
geld voor over om die in de rechtbank nog eens tegen te komen en die eens recht in zijn ogen te kijken.

Wel, we zitten dus bij onze overheidsdienst aan "fiscaal expert" nr 3. Nu veel "expertise" ben ik daar de laatste 10 jaar niet
tegengekomen. Hopelijk is de de opvolger weer geen oud ventje dat binnen 4 jaar op pensioen is.

Als uitsmijter nog een tekstblok uit onze laatste conclusies...

__________________________________________________ ___________________-

Vrije vertaling:

"Het is belangrijk op te merken dat deze laatste P.V. “geactualiseerd” op 4 december 2009 zelf werd voltooid door E. V , regiodirecteur,
die het project van mevrouw B. aanpaste. Zo voegde hij aan het project van mevrouw B. toe: "Mij werd tijdens deze controle echter verteld
dat de heer Johan DAELEMANS de manager van het bedrijf was" (bewijsstuk 84).

Dit toont heel duidelijk aan dat de administratie, in plaats van simpelweg haar fout te aanvaarden en de als gevolg daarvan vastgestelde
belastingaanslag in te trekken, er de voorkeur aan gaf het dossier te manipuleren om de reeds vastgestelde aanslag koste wat kost te rechtvaardigen.
"

__________________________________________________ ___________________

Deze hele opzet rond het fameuze PV (dat de grondslag heeft gelegd voor deze belastingaanslag), het originele PV over de
belastingcontrole van 23 mei 2008 doorgestuurd naar Brussel op 11 mei 2009, de verbeterde versie vanuit Brussel naar Ciney op
2 december 2009 en de uiteindelijke versie van het PV aan het dossier toegevoegd op 9 december 2009 is later met de betrokken documenten
en analyse doorgestuurd en in een vergadering besproken met de dienst Intern Toezicht.
Daar ziet men geen problemen in deze werkwijze.

Ik hoop dat dat dat stuk niet in de conclusies zelf gefluoriseerd staat?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden