Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Je moet niet zo uitvallen naar Gipsy.
Hij is echt niet de enige van de hyppie generatie die met deze gevoelens rondloopt.
En hoe dichter zijn komen bij hun vaccinatie hoe erger dat gevoel gaat worden.
En hoewel Gipsy het hier verkoopt als een gevoel van verlossing, is het eigenlijk een schuld en schaamte gevoel tegenover de jongere generaties.
Bij veel +65ers begint het nu door te dringen dat alle coronamaatregelen er enkel waren voor hen, niet voor de jongeren.
Veel van de +70 -80 ers zijn nu tot de vaststelling gekomen, dat zelfs zij niet tot de eerst groep die het vaccin krijgt behoren.
Zij worden nu brutaal geconfronteerd met het feit dat zij opgesloten blijven en geen toegang hebben tot het vaccin voor de +80 en hun eigen ziekelijke en verzwakke leeftijdgenoten in de WZC.
Zij komen nu tot de vaststelling dat zij hun kinderen en kleinkinderen niet mogen bezoeken door maatregelen die niet hen, maar de WZC-bewoners behoeden voor de ziekte.
|
De ouderen hoeven zich ook niet te schamen, want zij zijn ook slachtoffer van het coronabeleid, doordat ze zich laten wijsmaken dat dat vaccin goed is voor hen. Ze zullen zich laten inspuiten en er waarschijnlijk niet goed van zijn. Dat zou de moeite kunnen lonen als er geen goede geneesmiddelen tegen Covid waren, maar die zijn er, en zelfs veel. Ik heb er hier al vermeld, patrickve ook, en ik zou de lijst nog langer kunnen maken, maar dan moet ik hier ook nog uitleg geven, en daar heb ik geen tijd voor.
Het redden van de oudjes is gewoon een voorwendsel voor een beleid dat slechts tot doel heeft een aantal grote economische spelers (grote ondernemingen en vooral de aandeelhouders daarvan, dus uiteindelijk de megabanken en -vermogensbeheerders) voor een prikje het marktaandeel van de middenstand en de KMO´s cadeau te doen.
Daarover gaat het, en over controle van de massa's. De ouderen zijn evenzeer slachtoffers als de jongeren, maar ze zijn wel naïever, en blijkens dit forum minder democratisch, meer autoritair in hun denken.