Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Gewoon goed voor jezelf zorgen, jezelf beschermen, en je verwanten.
Er lopen idioten rond.
|
Ja maar wat baten al die regels dan?
Er was ongeveer 2m afstand, maar die duwt 1 neusgat toe en blaast met volle kracht het ene na andere neusgat leeg. De wind waaide richting ons dus er was blootstelling.
Ik betrap mezelf er toch op waakzamer als anders te zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
Inderdaad en wielertoeristen die menen hun neus te moeten ledigen of hun rochels uitspuwen, het gebeurt nog steeds dagdagelijks.
Best is zoveel mogelijk uit de buurt van andere mensen blijven.
|
Een mens moet toch kunnen buitenkomen. Je hoopt dan goede burgerzin te treffen, maar je vraagt je soms af of sommigen het moedwillig doen als vorm van terrorisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt
Geachte heer
Voor de uitbraak van het kroonverhaal opperden de geneesheren om kinderen iets minder netjes op te voeden zodat de mensheid in het algemeen minder overgevoelig (bv. hooikoorts, aamborstigheid) zou worden.
De mensheid zal nu door het overvloedig gebruik van ontsmettingsmiddelen zijn eigen weerstand verzwakken. Dit is enkel een goede zaak voor de geldzuchtige geneesmiddel -en inentingsnijverheid.
Dit klopt!
Bijna de helft van de inwoners in het Vlaams Gewest is te dik.
Volgens de ambtelijke meetgegevens lijden meer wijven aan vetzucht dan mannen. Er bestaat ook een verschil tussen de Vlaamse en Waalse bevolking. De Waal is in het algemeen iets dikker dan de Vlaming.
Er dient dringend een oproep gedaan te worden die wel tot de volksgezondheid bijdraagt:
gezonder eten en drinken
meer bewegen
minder vervuiling
en vooral OPHOUDEN MET ROKEN
Rokertjes zijn de GROOTSTE ONNOZELAARS in de wereld.
Met ROOKVRIJE groeten
|
Dat fatsoen is er echter altijd geweest. Niezen in een zakdoek, niet in de neus peuteren. Als het niet anders kan in de elleboog niezen of hoesten.
Het zijn dan vooral volwassen mensen die zich schuldig maken aan vieze streken.
Ik vond dat onze staat overdreven kon reageren, en vind dat nog steeds als het op corona neerkomt. Maar hoe bepaalde burgers en migranten omgaan met hygiëne mag wel eens uitvoerig gedebatteerd worden.
Laatst zei ik nog voor te lachen tegen mijn vrouw dat ze een geel hesje moest aandoen en coronapolitie moest spelen. Zo een team om te sensibiliseren (geen boetes) om fatsoenlijker met niezen, snuiten, hoesten en dergelijke om te gaan is geen overbodige luxe.
In het begin vond ik dat ze overdreef, maar ik begin toch ook in die fase te komen. Vies van vreemde mensen hun bacillen en virussen.
Het is niet corona alleen dat ge moet vrezen in deze tijden. Er is veel meer en erger in ons Europa binnengeslopen door illegale en ongecontroleerde migratie.