Los bericht bekijken
Oud 28 december 2020, 00:00   #125
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maar als we de essentie bekijken. Een persoon kan "overleven" als de primaire basisbehoeftes vervuld zijn.

Eerst ademen. Bescherming tegen de elementen. Gevolgd door drinken en dan pas eten.

In deze topic gaat het over de langere termijn bescherming tegen de elementen, korte termijn is kledij.

Mijn voorstel, dat ik al een paar dozijn keer heb geschreven in andere topics, is simpel.

Voor iedere "Belg" voorziet de staat "de basisbehoeften".
We gaan dus door over "woonst". Wat is het minimum iemand die weinig heeft, toch "mag hebben"?

Ik ga uit van:
  • Weersbestendig, wind en waterdicht dus.
  • Een bed.
  • Een comfortabele stoel/zetel.
  • Een schrijfoppervlak/plaats voor tablet/netbook.(weggeklapt bed?)
  • Bruikbaar minimaal sanitair.
  • Beperkte opslagplaats voor kledij en persoonlijke spullen.
  • Redelijke privacy.

Oftewel, een variante op een Formula One hotel, waar de persoonlijke kamer ongeveer 15m³ groot is, en het gezamelijke sanitair automatisch gereinigd wordt na gebruik (en constant "bestraald" wordt met UV licht).
En ja, ik ga er van uit dat de elektriciteit die er gratis verstrekt wordt puur hernieuwbaar is.
Ik hoop dat niemand vals wil spelen en zijn Tesla Semi wil laden met de stekker in zijn "staatswoonst". (jaja, goeie huisvader en dergelijke... uw premisse voor de huurkoop uit genationaliseerde huurwoningen.)

Dan is het gezeik en gezaag over verhuurders profitariaat in 1 keer opgelost. Niemand moet er gebruik van maken. Maar het zou er moeten zijn, net zoals gaarkeukens die 2000Kcal aan Woke geaccepteerd eten uitreiken per dag.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 december 2020 om 00:04.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden