Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
Merkwaardig hoe zo'n video zoveel kwade reacties oproept. Ook in het nieuws dit weekend: een vijfvoudig moordenaar gaat vrijuit omdat de Belgische Justitie de feiten te lang geleden vindt, maar weinig reactie.
Doet me denken aan die video van die man in Bosnië die vijf katjes verdronk: doodsbedreigingen van over heel de wereld kreeg die. In diezelfde periode lekt ook een video uit, gemaakt in datzelfde land 20 jaar eerder: een slachtpartij tijdens de Bosnische oorlog, maar daar ging het maar om mensen...
|
Das de mode tegenwoordig.
Onrecht aanklagen als het over individuele gevallen gaat, zichzelf in de kijker twitteren als Grote Bestrijder Van Het Onrecht.
Die kat uit Peru... Heel het land op zijn kop terwijl er dagelijks tientallen katten in Belgische asielen (noodgedwongen) ge-euthanaseerd worden.
Ne kleine krijgt nen duw van ne fietser. Efkes alle andere nieuws vergeten want dit kan echt niet. Dat er ondertussen in het Oosten duizenden kindjes onze kleren in elkaar naaien is efkes niet van belang.
Ik word er blijkbaar niet alleen mottig van.
Heel die kudde "Kijk eens hoe hard ik tegen onrecht ben en wat voor goed mens ik ben"-pummels die zich achteloos beet laten nemen door ze bezig te houden met kleine akkefietjes terwijl het grote onrecht wereldwijd rustig verder kabbelt. En die dan nog vinden dat ze je je op je plaats moeten zetten als je zo'n 'mountainbiker duwt bengel'-nieuws een beetje relativeert.
Zum kotzen.