Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Maar als Burgemeester moet je toch kunnen zeggen hoeveel moskee's,of gebedsplaatsen,er zijn in de stad die hij beheerd, niet?
Maar ja,iedereen kan een gebedsplaats maken in zijn living als hij da wel,alleen moeten we niet uit het oog verliezen dat het wel eens broeinesten kunnen zijn van het fundamentalisme!
|
Wanneer een Saudische organisatie hier een moskee uitbouwt voor private doeleinden, en men heeft geen nood heeft aan subsidies(bijvoorbeeld, omdat men geen pottekijkers wilt), dan kan die saudische organisatie naar goeddunken zo'n moskee uitbouwen, zij het dan wel zonder minaretten of dergerlijke buitengewone constructies die een aanvraag vereisen, en de stad hoeft daar niet van op de hoogte te zijn. Mits men zoeits nog eens bouwt in een daarvoor maatschappelijk-draagvlak-hebbende wijk, zie ik hier geen klachten uit voort vloeien. Al denk ik toch dat, alvast ergens, men hier toch van op de hoogte is, vermits de meeste moskee's, zelfs deze, worden gescreened door de staatsveiligheid. Maar daarom is dit niet onmiddelijk het geval voor de burgemeester.
Wat betreft het fundamentalisme, het is al jaren bekend dat kleinere moskee's (dus niet de main-stream) veel radicaler zijn, en in al die jaren is er geen actie ondernomen. Beetje laat om hier nu nog op te gaan controleren zou ik denken.