Discussie: Haat
Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2005, 19:54   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dus beschrijf jij Paul Marchal ook als "meelijwekkend" omdat hij Dutroux haat?
In wezen heeft de Vex gelijk.

In bepaalde omstandigheden - lees wat de Vex schreef: het is des mensen - is het natuurlijk begrijpelijk dat de haat de overhand neemt.

Zo begrijp ik wel een aantal mensen, vb. zij die in een verloederde buurt wonen en die de terechte vrees hebben dat ze straks op een vuilstort zullen wonen ... omdat men teveel mensen toelaat, vooraleer die mensen kans hebben om zich te integreren, vooraleer die mensen kans hebben om te leren hoe wij leven ...

En zo begrijp ik niet dat de zogenaamd politiek-korrekten dit niet inzien. Ze wakkeren als het ware aan, wat ze zelf verachten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden