Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik zie dat we elkaar beginnen begrijpen. 
Uw cafébaas woont waarschijnlijk ook in zijn eigen huis maar dat betekent nog niet dat hij rijk is.
Het is een goede zaak om u in te zetten voor de armen maar ge moogt niet vergeten dat dit geld kost. Dat geld moet dan komen van de minder armen.
De echt rijken blijven buiten schot of vertrekken desnoods naar het buitenland.
|
Ik denk dat u hier een grote denkfout aan het maken bent. Alsook denkt dat de enige hulp die is van een voedselpakketje of extra praline achter de gratis koffie en daarmee een kans-arme weer een tijdje verder kan.
Deze fout maakt men al decenia. Net zomin het helpt een voedselpakket op te sturen naar Somalie (al is dat goed voor een dag of drie) is de bevolking niet geholpen. Ook hier is de kans-arme tijd aangebroken dat de vaste lijnen waarin het kans arm zijn bestaat en vastgehouden wordt de regel die te doorbreken. Door wie? door al wie daar belang aan heeft. Ja de huurprijzen moeten omlaag en zodoende komt er extra budget vrij om in de buurtwinkel eens een aankoop te doen bv. De buurtwinkel is geholpen, de kans-arme is geholpen en de huisbaas mag nog steeds niet klagen want de winst op zijn woning is ook nog groter dan de kostprijs. Iedereen gaat dus een stukje vooruit. Dus niemand moet geld geven! De huizen worden door de lagere huurprijs stukken interessanter om te kopen, dus meer verkoop ook alweer. Ze gaan misschien 2 huizen moeten verkopen nu om een milj. bfr te verdienen, daar ben ik akkoord mee maar in principe blijft dat hetzelfde hoor. t' is maar een handtekening zetten. De Rols Royce moet nog niet te koop gezet worden. (en dit is geen beeldspraak)