Los bericht bekijken
Oud 30 december 2020, 10:15   #520
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het dient gezegd dat vaccins normaal gezien goeie dingen zijn. Vaccins behoren tot de klasse van medicatie die de hoogste kosten-baten voordelen hebben in vele gevallen. Dat er bijwerkingen kunnen zijn, is altijd het geval als je een actieve substantie neemt.

Maar waar ik HIER problemen mee heb, is dat men vaccins aan grote groepen mensen wil opsolferen tegen een ziektekiem waarvan geweten is dat het immuun-problemen veroorzaakt EN waarvan geweten is dat de neefjes toch weer tot infecties kunnen aanleiding geven na immunisatie, 6 of 8 maanden later. Die combinatie is voor mij een extra moeilijkheid bij het ontwikkelen van een VEILIG vaccin en daar weet je pas van hoe het uitdraait als je lang genoeg wacht. Voor mij is dit vaccin NU AL promoten op grote schaal een zware gok.

Mochten we een ziekte hebben met een bacterie waar we allemaal onze grote teen van kwijt geraken door ontsteking, dan zou ik mij niet de minste zorg maken over een vaccin daartegen. Eens men dat op wat grotere groepen heeft getest voor onmiddellijke bijwerkingen, en die zijn zeldzaam en/of mild, dan zou ik zeggen: de naald erin ! Maar een ziekte die zelf het immuunsysteem in de war stuurt, en waarvan het vermoeden bestaat dat herinfectie na 6 maanden grote kansen maakt, dat is een heel ander paar mouwen.

Stel nu dat het verkeerd gaat met dit vaccin. Men heeft dan een gigantische ramp veroorzaakt, niet alleen op sanitair vlak, maar vooral op het vlak van vertrouwen in ALLE vaccins. Men heeft dan de inderdaad idiote anti-vaxxers een gouden argument gegeven om nooit of te nimmer meer een zelfs zo veilig vaccin aan te bieden tegen de meest verschrikkelijke ziekte. Door nu ongelofelijk roekeloos te zijn, zou men wel eens het vertrouwen in goede vaccins voorgoed kunnen opblazen.

Alle overheden ter wereld zijn dan al hun krediet kwijt, en er is dan niks meer dat goeie geneeskunde van kwakzalverij zal kunnen onderscheiden. Dat laatste is nu al het geval voor een stuk, omdat geneesheren zich als hysterische tantes gedragen op TV plateaus en niet inzien dat ze roepen om de maatschappij kapot te maken. Maar goed, we kunnen nog zeggen dat er toch nog goeie dokters rondlopen die niet zo in de schijnwerper staan, en gewoon hun job "mensen verzorgen" doen, en niet de TV - cipier willen uithangen. Als het echter serieus mis gaat met dit vaccin, is dat de doodsteek voor de "officiele geneeskunde".
Vaccins in Congo zijn waarschijnlijk de oorsprong van HIV, de kosten-baten zijn niet altijd duidelijk. Men heeft van de kinderziekte mazelen een volwassen ziekte gemaakt via de vaccinatie, het probleem is dat vaccins altijd gezien worden als de beste oplossing wat lang niet altijd waar is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden